Teknoloji

Türkiye’de Satılan Dijital Oyunların Fiyat Yerelleştirmesi

Oyunfor Genel Müdürü Mehmet Dumanoğlu, Türkiye’deki oyun ve oyun içi satışlar özelindeki fiyat yerelleştirmesi ile ilgili görüşlerini paylaştı.

Oyunfor’un Genel Müdürü Mehmet Dumanoğlu, büyük dijital oyun mağazalarının Türkiye fiyatlandırmalarının kurdaki yükseliş göz önüne alındığında hala uygun olduğunu belirtiyor.

İlk olarak, dijital oyun mağazalarındaki fiyat yerelleştirmesi ne manaya geliyor, bizi bilgilendirebilir misiniz?

Her türlü ithal eserde olduğu üzere ¨video oyunları¨ olarak tabir ettiğimiz; PC, konsol ve taşınabilir oyunlar da Türkiye’de, orjinal fiyatlarının TL karşılığı ile, belli bir fiyattan satılıyor. Şayet bir oyun, dijital bir mağaza çatısı altında değilse ve oyunun yayıncısı özel bir fiyat siyaseti uygulamıyorsa bu oyunlar ve oyun içinden satın alınabilen dijital içerikler o günkü döviz kurundan direkt olarak çevriliyor. Buna rağmen, şayet fiyat yerelleştirmesi kelam mevzusuysa sabitlenmiş olan bir oran gözetiliyor ve fiyatlandırma bu biçimde belirlenmiş oluyor.

Şu anda hangi büyük dijital mağazalar Türkiye’de fiyat yerelleştirmesi yapıyor?

Tüm oyuncuların sıklıkla kullandığı; Steam, Epic Store ve Battle.net, fiyat yerelleştirmesi yapan büyük isimlerden.

Bundan birkaç ay öncesine kadar Steam, son derece avantajlı bir dijital pazardı zira 1, 1.8 TL’den sürece sokuluyordu. Bu sayede birçok oyuna çok makul fiyatlar ile ulaşılabiliyordu. Ne var ki geçtiğimiz ay Steam, yerelleştirme oranını değiştirdi ve 1’ı, 10 TL olarak güncelledi. Natürel ki Steam’de yer alan geliştiriciler isterlerse bu oranı daha düşük tutabilir fakat algoritmanın önerdiği kur karşılığı 10 TL olarak belirlenmiş durumda. Bu değişimin de oyunların satış fiyatlarının ortalamasını artıracağını söylemek mümkün.

Aslına bakarsanız, mayıs ayında oyun ve oyun içi satışlarda TL fiyatlandırmasına geçiş yapan Blizzard’ın belirlediği oran, Steam’de yapılan bu fiyat düzenlemesinin bir habercisiydi: Firma, TL takviyesi sunmaya başladığından beri 1€’yu 10 TL’den sürece sokuyor. Epic Games’in de -bahsi geçen iki platformda olduğu gibi- 1€’yu 10 TL olarak kabul etmesi, küresel diital oyun mağazalarının Türkiye fiyatlarının yerelleştirilmesinde konsensüs sağladığını gözler önüne seriyor.

Fiyat yerelleştirmesinin oyun satışlarına olan tesiri konusunda neler düşünüyorsunuz?

Ülkemizdeki döviz kurlarının dalgalı bir seyir izlemesinden dolayı bu yerelleştirmenin son derece olumlu olduğunu, münasebetiyle oyun satışlarını olumlu tarafta etkilediğini vurgulayabiliriz. Her ne kadar yakın geçmişte lokal fiyatlarda birtakım ¨zorunlu¨ düzenlemeler yapılmış olsa da yanlışsız halde uygulanan bir fiyat yerelleştirilmesi siyasetinin Türkiye oyun dalı için çok kritik olduğunu düşünüyoruz. Bilhassa PC oyunlarında bahsi geçen dijital mağazalardaki dönem indirimleri sayesinde oyunları makul fiyatlardan almak mümkün. Ne var ki hala fizikî mağazalarda satılan kutulu PC ve konsol oyunları -maalesef- bu yerelleştirmenin dışında kalıyor ve mağazalar indirim yapmadığı sürece fiyatlar alım gücünü zorlayabiliyor.

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu